Wydział Inwestycji i Rozwoju
Kierownik Wydziału - Piotr Chaliński
- tel. (34) 3100181 lub centrala (34) 3100150
e-mail:
- inwestycje, przetargi - (34) 3100182; (34) 3100183
1. Do podstawowego zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju należy:
- realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych;
- realizacja zadań z zakresu przygotowania inwestycji;
- realizacja zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych;
- realizacja zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych
- realizacja spraw z zakresu ustawy Prawo o zgromadzeniach;
- realizacja spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodno-ściekowej;
- prowadzenie spraw z zakresu rozwoju gminy i funduszy zewnętrznych.
2. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych należy w szczególności:
- sporządzanie planów zamówień publicznych w oparciu o wnioski składane przez pracowników Urzędu Miejskiego w Kłobucku;
- przekazanie Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich lub zamieszczanie na własnej stronie internetowej wstępnych ogłoszeń informacyjnych o planowanych w ciągu następnych 12 miesięcy zamówieniach, lub umowach ramowych, niezwłocznie po zatwierdzeniu albo uchwaleniu planu finansowego;
- sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w terminie określonym ustawą;
- przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Kłobucka w sprawie powołania komisji przetargowej;
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, zlecanych przez Wydział;
- przygotowywanie wniosków, zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych;
- sporządzanie ogłoszeń o wszczęciu postępowania, ogłoszeń o przetargach, ogłoszeń o udzieleniu zamówienia oraz ogłoszeń o zawarciu umowy i zamieszczanie ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnionym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń urzędu oraz w gazecie lokalnej;
- przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeń do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
- udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przygotowywanie w szczególnie uzasadnionych przypadkach projektów modyfikacji treści specyfikacji;
- przygotowywanie informacji dotyczących poprawy oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych oraz wezwań do uzupełnienia dokumentów;
- sporządzanie zawiadomień o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze najkorzystniejszej oferty, unieważnieniu postępowania oraz zamieszczanie ich na stronie internetowej zamawiającego;
- organizowanie posiedzeń komisji przetargowej oraz obsługa techniczno - organizatorska i sekretarska prac komisji;
- sporządzenie protokołu z przeprowadzonego postępowania;
- dbałość i ochrona dokumentacji postępowania, protokołów, ofert oraz pozostałych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego w trakcie jego trwania;
- przygotowywanie projektów umów zawieranych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
- udział w postępowaniu odwoławczym;
- załatwianie wniosku o zwrot wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
- doradztwo i udzielanie informacji z zakresu Prawa zamówień publicznych pracownikom Urzędu.
3. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu przygotowania inwestycji należy w szczególności:
- przygotowanie i uzgadnianie danych wyjściowych do opracowania dokumentacji projektowych przedsięwzięć inwestycyjnych, ujętych w budżecie gminy;
- przygotowanie kompletu dokumentów do udzielenia zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
- współpraca z jednostkami projektowymi w zakresie zleconych dokumentacji projektowych oraz nadzór nad realizacją umów na prace projektowe;
- sprawdzanie kompletności opracowanego projektu i spełnienia wymagań określonych w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgodności z założeniami przekazanymi na etapie udzielenia zamówienia i w trakcie współpracy z jednostką projektową, jak również z postanowieniami umownymi oraz egzekwowanie usunięcia ewentualnych nieprawidłowości lub uzupełnienia braków;
- sprawdzanie kosztorysów inwestorskich pod względem zgodności ich wykonania z przepisami prawa;
- przygotowanie zadań polegających na modernizacji obiektów istniejących, gdzie procesy przygotowania i realizacji robót są analogiczne jak dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
- sporządzanie wykazów dokumentacji projektowych, których opracowanie nie zostanie zakończone w danym roku budżetowym.
4. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:
- ustanawianie inspektora nadzoru inwestorskiego;
- zapewnianie sprawowania przez projektanta nadzoru autorskiego;
- zapewnianie sprawowania nadzoru nad istniejącym uzbrojeniem terenu przez przedstawicieli gestorów poszczególnych mediów;
- protokolarne przekazanie kierownikowi budowy terenu budowy oraz kompletu dokumentacji projektowej;
- sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z zawartymi umowami;
- w przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót dodatkowych przeprowadzenie procedury zlecania tych robót zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawy Prawo zamówień publicznych;
- uczestniczenie w odbiorach robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu;
- rozwiązywanie przy pomocy odpowiednich służb wszelkich problemów natury technicznej i formalno-prawnej powstałych w fazie realizacji robót budowlanych;
- organizowanie odbiorów końcowych i zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odbieranym obiekcie wynika z przepisów szczegółowych;
- zapewnienie sporządzania dokumentacji powykonawczej zrealizowanych obiektów budowlanych;
- zawiadamianie właściwych organów o rozpoczęciu i zakończeniu robót budowlanych;
- uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie obiektów i przekazywanie ich użytkownikom wraz z kompletem dokumentacji budowy oraz instrukcjami obsługi i eksploatacji, jeżeli charakter obiektu tego wymaga;
- uczestnictwo w przeglądach stanu technicznego obiektów w okresach gwarancji;
- uczestniczenie w odbiorach ostatecznych;
- zlecanie opracowań geodezyjnych w celu zgłaszania zmian danych ewidencyjnych w ewidencji gruntów dla obiektów budowlanych powstałych w związku z realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych.
5. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:
- przekazywanie informacji do Wydziału Finansowego o terminach zwolnienia wniesionych wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów;
- egzekwowanie, zwalnianie i przedłużanie ważności zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz zabezpieczeń z tytułu gwarancji jakości;
- przyjmowanie i kontrola wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy bądź zakupy ze szczególnym zwróceniem uwagi na zgodność warunków płatności z postanowieniami umownymi, zakresem rzeczowym faktycznie wykonanych robót, kosztorysem ofertowym, prawidłowością naliczania wysokości podatku VAT;
- przekazywanie dokumentów stanowiących podstawę dokonania zapłaty za wykonane roboty do Wydziału Finansowego z ewentualnymi dyspozycjami dotyczącymi potrąceń bądź to z tytułu uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, bądź innych potrąceń np. kompensat z tytułu naliczonych kar umownych;
- kontrolowanie wydatków odrębnie dla każdego z zadań oraz łącznie w rozbiciu na odpowiednie działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej;
- wnioskowanie do Burmistrza o dokonanie stosownych zmian budżetu w wypadku konieczności ich wprowadzenia zarówno w planie rzeczowym jak i finansowym;
- rozliczanie zadań inwestycyjnych, na które poniesiono nakłady inwestycyjne w rozbiciu na poszczególne obiekty inwentarzowe podlegające przejęciu na majątek Gminy oraz wystawienie dokumentów OT i PT.
6. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozwoju gminy i funduszy zewnętrznych należy w szczególności:
- zbieranie wniosków i analiza potrzeb w zakresie przyszłych przedsięwzięć inwestycyjnych,
- przygotowanie do projektu budżetu zamierzeń w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
- opracowanie harmonogramu realizacji wydatków budżetu w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
- przygotowanie zbiorczych analiz z realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
- inicjowanie i koordynowanie całością prac w zakresie konstruowania strategii rozwoju Gminy i planów rozwoju Gminy;
- koordynowanie prac związanych z realizacją przedsięwzięć wynikających ze strategii rozwoju i planów rozwoju Gminy;
- współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wspierającymi rozwój lokalny;
- ustalanie zasad, metodyki i organizacji prac w ramach procesu wieloletniego programowania inwestycyjnego;
- opracowanie projektu wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
- koordynowanie prac nad aktualizacją wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej;
- opracowanie propozycji weryfikacji przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie sprawozdań wydziałów urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych o stanie zaawansowania realizacji zadań w poszczególnych latach;
- prowadzenie analizy dostępnych źródeł współfinansowania projektów z funduszy i programów zewętrznych;
- współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi, krajowymi oraz europejskimi – w celu pozyskiwania i wykorzystania funduszy zewnętrznych na realizację zadań publicznych;
- gromadzenie danych o projektach współfinansowanych z funduszy i programów zewnętrznych, przygotowywanych do realizacji, będących w trakcie realizacji oraz zrealizowanych przez wydziały Urzędu;
- współpraca z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi – uczestniczącymi w planowaniu, realizowaniu i monitorowaniu projektów infrastrukturalnych i społecznych, współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
- prowadzenie doradztwa dla wydziałów Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie korzystania z funduszy zewnętrznych;
- opracowywanie materiałów i opinii na konsultacje lokalne, regionalne i krajowe dotyczące funduszy zewnętrznych;
- przygotowanie dokumentów aplikacyjnych i sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych z funduszy zewnętrznych we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
- współdziałanie z innymi jednostkami samorządowymi w zakresie polityki regionalnej.
Redakcja strony: Wydział Inwestycji i RozwojuRejestr zmian
- Podmiot udostępniający informację:Urząd Miejski w Kłobucku
- Pierwsza publikacja:Pastuszka Anna2025-05-06 11:35:17
- Aktualizacja publikacji:Pastuszka Anna2025-05-06 13:25:47
- Wytworzenie informacji:Piątkowska Sylwia - Sekretarz Gminy Kłobuck2025-04-14 13:34:21
- Zatwierdzenie informacji:Zakrzewski Jerzy - Burmistrz Kłobucka2025-04-14 13:25:22