Alt + 9

Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Wydział Inwestycji i Rozwoju

Kierownik Wydziału - Piotr Chaliński

  • tel. (34) 3100181 lub centrala (34) 3100150
    e-mail:
  • inwestycje, przetargi - (34) 3100182; (34) 3100183

1. Do podstawowego zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju należy:

  1. realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych;
  2. realizacja zadań z zakresu przygotowania inwestycji;
  3. realizacja zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych;
  4. realizacja zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych
  5. realizacja spraw z zakresu ustawy Prawo o zgromadzeniach;
  6. realizacja spraw z zakresu ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych;
  7. prowadzenie spraw z zakresu gospodarki wodno-ściekowej;
  8. prowadzenie spraw z zakresu rozwoju gminy i funduszy zewnętrznych.

2. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu ustawy Prawo zamówień publicznych należy w szczególności:

  1. sporządzanie planów zamówień publicznych w oparciu o wnioski składane przez pracowników Urzędu Miejskiego w Kłobucku;
  2. przekazanie Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich lub zamieszczanie na własnej stronie internetowej wstępnych ogłoszeń informacyjnych o planowanych w ciągu następnych 12 miesięcy zamówieniach, lub umowach ramowych, niezwłocznie po zatwierdzeniu albo uchwaleniu  planu finansowego;
  3. sporządzanie rocznego sprawozdania o udzielonych zamówieniach publicznych i przekazywanie Prezesowi Urzędu Zamówień Publicznych w terminie określonym ustawą;
  4. przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza Kłobucka w sprawie powołania komisji przetargowej;
  5. prowadzenie rejestru zamówień publicznych, zlecanych przez Wydział;
  6. przygotowywanie wniosków, zawiadomień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych;
  7. sporządzanie ogłoszeń o wszczęciu postępowania, ogłoszeń o przetargach, ogłoszeń o udzieleniu zamówienia oraz ogłoszeń o zawarciu umowy  i zamieszczanie ich w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Biuletynie Zamówień Publicznych udostępnionym na stronach portalu internetowego Urzędu Zamówień Publicznych, na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń urzędu oraz w gazecie lokalnej;
  8. przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zaproszeń do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego;
  9. udzielanie wyjaśnień dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz przygotowywanie w szczególnie uzasadnionych przypadkach projektów modyfikacji treści specyfikacji;
  10. przygotowywanie informacji dotyczących poprawy oczywistych omyłek pisarskich, omyłek rachunkowych oraz wezwań do uzupełnienia dokumentów;
  11. sporządzanie zawiadomień o wykluczeniu wykonawcy, odrzuceniu oferty, wyborze najkorzystniejszej oferty, unieważnieniu postępowania oraz zamieszczanie ich na stronie internetowej zamawiającego;
  12. organizowanie posiedzeń komisji przetargowej oraz obsługa techniczno - organizatorska i sekretarska prac komisji;
  13. sporządzenie protokołu z przeprowadzonego postępowania;
  14. dbałość i ochrona dokumentacji postępowania, protokołów, ofert oraz pozostałych dokumentów związanych z postępowaniem  o udzielenie zamówienia publicznego w trakcie jego trwania;
  15. przygotowywanie projektów umów zawieranych w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;
  16. udział w postępowaniu odwoławczym;
  17. załatwianie wniosku o zwrot wadium oraz zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
  18. współpraca z Urzędem Zamówień Publicznych;
  19. doradztwo i udzielanie informacji z zakresu Prawa zamówień publicznych pracownikom Urzędu.

3. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu przygotowania inwestycji należy w szczególności:

  1. przygotowanie i uzgadnianie danych wyjściowych do opracowania dokumentacji projektowych przedsięwzięć inwestycyjnych, ujętych w budżecie gminy;
  2. przygotowanie kompletu dokumentów do udzielenia zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
  3. współpraca z jednostkami projektowymi w zakresie zleconych dokumentacji projektowych oraz nadzór nad realizacją umów na prace projektowe;
  4. sprawdzanie kompletności opracowanego projektu i spełnienia wymagań określonych w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, zgodności z założeniami przekazanymi na etapie udzielenia zamówienia i w trakcie współpracy z jednostką projektową, jak również z postanowieniami umownymi oraz egzekwowanie usunięcia ewentualnych nieprawidłowości lub uzupełnienia braków;
  5. sprawdzanie kosztorysów inwestorskich pod względem zgodności ich wykonania z przepisami prawa;
  6. przygotowanie zadań polegających na modernizacji obiektów istniejących, gdzie procesy przygotowania i realizacji robót są analogiczne jak dla przedsięwzięć inwestycyjnych;
  7. sporządzanie wykazów dokumentacji projektowych, których opracowanie nie zostanie zakończone w danym roku budżetowym.

4. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:

  1. ustanawianie inspektora nadzoru inwestorskiego;
  2. zapewnianie sprawowania przez projektanta nadzoru autorskiego;
  3. zapewnianie sprawowania nadzoru nad istniejącym uzbrojeniem terenu przez przedstawicieli gestorów poszczególnych mediów;
  4. protokolarne przekazanie kierownikowi budowy terenu budowy oraz kompletu dokumentacji projektowej;
  5. sprawowanie kontroli zgodności realizacji robót budowlanych z zawartymi umowami;
  6. w przypadku stwierdzenia konieczności wykonania robót dodatkowych przeprowadzenie procedury zlecania tych robót zgodnie z przepisami prawa, w tym ustawy Prawo zamówień publicznych;
  7. uczestniczenie w odbiorach robót budowlanych zanikających i ulegających zakryciu;
  8. rozwiązywanie przy pomocy odpowiednich służb wszelkich problemów natury technicznej i formalno-prawnej powstałych w fazie realizacji robót budowlanych;
  9. organizowanie odbiorów końcowych i zapewnienie udziału w nich przedstawicieli organów, których opinia o odbieranym obiekcie wynika z przepisów szczegółowych;
  10. zapewnienie sporządzania dokumentacji powykonawczej zrealizowanych obiektów budowlanych;
  11. zawiadamianie właściwych organów o rozpoczęciu i zakończeniu robót budowlanych;
  12. uzyskiwanie pozwoleń na użytkowanie obiektów i przekazywanie ich użytkownikom wraz z kompletem dokumentacji budowy oraz instrukcjami obsługi i eksploatacji, jeżeli charakter obiektu tego wymaga;
  13. uczestnictwo w przeglądach stanu technicznego obiektów w okresach gwarancji;
  14. uczestniczenie w odbiorach ostatecznych;
  15. zlecanie opracowań geodezyjnych w celu zgłaszania zmian danych ewidencyjnych w ewidencji gruntów dla obiektów budowlanych powstałych w związku z realizacją przedsięwzięć inwestycyjnych.

5. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozliczania finansowego przedsięwzięć inwestycyjnych należy w szczególności:

  1. przekazywanie informacji do Wydziału Finansowego o terminach zwolnienia wniesionych wadiów oraz zabezpieczeń należytego wykonania umów;
  2. egzekwowanie, zwalnianie i przedłużanie ważności zabezpieczeń należytego wykonania umów oraz zabezpieczeń z tytułu gwarancji jakości;
  3. przyjmowanie i kontrola wpływających faktur za roboty budowlane, usługi, dostawy bądź zakupy ze szczególnym zwróceniem uwagi na zgodność warunków płatności z postanowieniami umownymi, zakresem rzeczowym faktycznie wykonanych robót, kosztorysem ofertowym, prawidłowością naliczania wysokości podatku VAT;
  4. przekazywanie dokumentów stanowiących podstawę dokonania zapłaty za wykonane roboty do Wydziału Finansowego z ewentualnymi dyspozycjami dotyczącymi potrąceń bądź to z tytułu uzupełnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy, bądź innych potrąceń np. kompensat z tytułu naliczonych kar umownych;
  5. kontrolowanie wydatków odrębnie dla każdego z zadań oraz łącznie w rozbiciu na odpowiednie działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej;
  6. wnioskowanie do Burmistrza o dokonanie stosownych zmian budżetu w wypadku konieczności ich wprowadzenia zarówno w planie rzeczowym jak i finansowym;
  7. rozliczanie zadań inwestycyjnych, na które poniesiono nakłady inwestycyjne w rozbiciu na poszczególne obiekty inwentarzowe podlegające przejęciu na majątek Gminy oraz wystawienie dokumentów OT i PT.

6. Do zakresu działania Wydziału Inwestycji i Rozwoju w związku z realizacją zadań z zakresu rozwoju gminy i funduszy zewnętrznych należy w szczególności:

  1. zbieranie wniosków i analiza potrzeb w zakresie przyszłych przedsięwzięć inwestycyjnych,
  2. przygotowanie do projektu budżetu zamierzeń w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
  3. opracowanie harmonogramu realizacji wydatków budżetu w zakresie przedsięwzięć inwestycyjnych,
  4. przygotowanie zbiorczych analiz z realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
  5. inicjowanie i koordynowanie całością prac w zakresie konstruowania strategii rozwoju Gminy i planów rozwoju Gminy;
  6. koordynowanie prac związanych z realizacją przedsięwzięć wynikających ze strategii rozwoju i planów rozwoju Gminy;
  7. współpraca z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wspierającymi rozwój lokalny;
  8. ustalanie zasad, metodyki i organizacji prac w ramach procesu wieloletniego programowania inwestycyjnego;
  9. opracowanie projektu wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
  10. koordynowanie prac nad aktualizacją wykazu przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej;
  11. opracowanie propozycji weryfikacji przedsięwzięć do Wieloletniej Prognozy Finansowej na podstawie sprawozdań wydziałów urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych o stanie zaawansowania realizacji zadań w poszczególnych latach;
  12. prowadzenie analizy dostępnych źródeł współfinansowania projektów z funduszy i programów zewętrznych;
  13. współpraca z organizacjami i instytucjami – lokalnymi, regionalnymi, krajowymi oraz europejskimi – w celu pozyskiwania i wykorzystania funduszy zewnętrznych na realizację zadań publicznych;
  14. gromadzenie danych o projektach współfinansowanych z funduszy i programów zewnętrznych, przygotowywanych do realizacji, będących w trakcie realizacji oraz zrealizowanych przez wydziały Urzędu;
  15. współpraca z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi – uczestniczącymi w planowaniu, realizowaniu i monitorowaniu projektów infrastrukturalnych i społecznych, współfinansowanych z funduszy zewnętrznych;
  16. prowadzenie doradztwa dla wydziałów Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie korzystania z funduszy zewnętrznych;
  17. opracowywanie materiałów i opinii na konsultacje lokalne, regionalne i krajowe dotyczące funduszy zewnętrznych;
  18. przygotowanie dokumentów aplikacyjnych i sporządzanie wniosków o dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych z funduszy zewnętrznych we współpracy z wydziałami Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
  19. współdziałanie z innymi jednostkami samorządowymi w zakresie polityki regionalnej.

Redakcja strony: Wydział Inwestycji i RozwojuRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 19

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl